Články

Zvýšení průchodnosti opravárenskými procesy ve společnosti Czech Airlines Technics

10. 9. 2020 - Ing. Marcel Pavelka, IEn.

Na přelomu jara a léta letošního roku provedla API monitoring procesů v divizi Údržba letadlových podvozků společnosti CSAT - Czech Airlines Technics s cílem odhalit potenciál v interních procesech.

Společně s týmem CSAT jsme nad výsledky analýzy definovali projekty, které mají za cíl zvýšit průchodnost zakázek, zlepšit pracovní prostředí a ergonomii práce, racionalizovat layout a nastavit dílenské řízení pomocí správných KPI a vizualizace.

Projekty spouštíme v tomto měsíci tak, abychom stihli v sezoně 2020/20201 již čerpat benefity z implementovaných řešení.

 

Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Letiště Praha. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (Base Maintenance), traťové údržby (Line Maintenance), údržby letadlových celků (Components Maintenance), podpory provozovatelů (Engineering) a údržby letadlových podvozků (Landing Gear Maintenance). V roce 2018 také společnost vstoupila na trh s prodejem spotřebního materiálů, např. náhradních dílů na letadla, a následně pro své zákazníky spustila E-Commerce portál e-CSAT.com. Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320. Společnost má také zkušenosti s instalací satelitní antény, palubního Wi-Fi systému a modifikace kabiny „Spaceflex“.