Články

LEAN metody lze aplikovat i ve specifických podmínkách

15. 5. 2017 - Bc. Vlastimil Ježek, IEn.

Koncem března proběhl v prostorách API dvoudenní firemní seminář zaměřený na praktickou aplikaci základních LEAN metod ve specifických podmínkách servisní společnosti Czech Airlines Technics. Výstupem závěrečného workshopu bylo stanovení prioritních témat, která budou formou jednotlivých miniprojektů řešena v rámci nově vytvořeného programu.

Logo Czech AirlinesCzech Airlines Technics, a.s. je dceřinou společností skupiny Český aeroholding. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (base maintenance), traťové údržby (line maintenance), údržby letadlových celků (components maintenance), podpory provozovatelů (engineering) a údržby letadlových podvozků (landing gear maintenance). Společnost provedla v loňském roce přes 100 zakázek těžké údržby na letadlech typu B737, A320 Family a ATR, přičemž podstatná část těchto zakázek byla realizována na letadlech zahraničních zákazníků. Mezi nejvýznamnější zákazníky CSAT patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, KLM Royal Dutch Airlines, Transavia France, Travel Service a Neos. Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320.